İ
İçişleri Bakanlığı Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğünün desteğiyle, İnternet Medya ve Bilişim Federasyonu (İMEF) tarafından düzenlenen “Dijital Şiddet: Gençler Arasında Siber Zorbalığı Önlemede Medyanın Sorumluluğu” başlıklı panel gerçekleştirildi.
Programa; Türk İnternet Medya Birliği Genel Başkanı Dr. Süleyman Basa, Başkanvekili ve GİMER Başkanı Av. Cüneyd Altıparmak, AK Parti MKYK Üyesi ve TİMBİR Yüksek İstişare Kurulu Genel Sekreteri Prof. Dr. Zakir Avşar, Kastamonu Üniversitesi Yapay Zeka Çalışmaları Koordinatörü ve Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi ile TİMBİR Akademik Kurul Başkanı Prof. Dr. Selman Tunay Kamer, Başkent Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ceyda Kuloğlu, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Nazif Kutay Erden, Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Nimet Özgül Ünsal, Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Eyüp Sabir Erbiçer, Dr. Halil Ecer, KKTC Genç TV İmtiyaz Sahibi Ertan Birinci, Edirne Ahval Gazetesi İmtiyaz Sahibi Nevser Eraslan, TİMBİR Şanlıurfa Bölge Başkanı Mustafa Arısüt, Türk İnternet Medya Birliği Elazığ ve Tunceli Bölge Başkanı Sezai Akın ve TİMBİR yönetim kurulu üyeleri, akademisyenler, medya temsilcileri, sivil toplum kuruluşu yöneticileri katıldı.
Türk İnternet Medya Birliği Genel Başkanı Dr. Süleyman Basa, “Dijital Şiddet: Gençler Arasında Siber Zorbalığı Önlemede Medyanın Sorumluluğu” programının açılışında yaptığı konuşmada, siber zorbalığın yalnızca bireysel değil toplumsal bir sorun haline geldiğini belirterek, dijital medyanın doğru, etik ve sorumlu yayıncılık anlayışıyla hareket etmesi gerektiğini vurguladı.
TİMBİR Genel Başkanı Basa, konuşmasında dijital dünyanın gençlerin eğitimden sosyalleşmeye kadar birçok alanda aktif olarak yer aldığı bir yaşam alanına dönüştüğünü belirten Basa, siber zorbalık ve dijital şiddetin artık yalnızca bireysel bir sorun olmadığını ifade etti.
TİMBİR Genel Başkanı Basa, “Dijitalleşmenin hayatımızın her alanını kuşattığı bir çağda yaşıyoruz. Artık gençlerimiz sadece sokaklarda değil, ekranların arkasında da bir hayat kuruyor; eğitim alıyor, sosyalleşiyor, fikir üretiyor ve kendilerini ifade ediyorlar. Ancak ne yazık ki dijital dünyanın sunduğu bu büyük fırsatlar, beraberinde ciddi riskleri de getiriyor.” dedi.
Ankara Kent Konseyi’nde düzenlenen “Dijital Şiddet: Gençler Arasında Siber Zorbalığı Önlemede Medyanın Sorumluluğu” programının açılış konuşmasını yapan TİMBİR Yüksek İstişare Kurulu Genel Sekreteri Prof. Dr. Zakir Avşar, iletişim teknolojilerinin hayatın her alanını dönüştürdüğünü, bu dönüşümün önemli fırsatlar sunduğu kadar yeni risk ve tehditleri de beraberinde getirdiğini söyledi

